corat coret

bingkisan dari secebis hati melahirkan 1001 kata-kata ~ kata-kata yg tidak bisa di ungkapkan ~ ku biarkan kata-kata itu terluah disini mewakili perasaan sendiri







Saturday

~feliz ano novo~

feliz ano novo 2011 [portuguese]

selamat tahun baru sume.... buat mak bapak aku kat kg.. adik badik aku.. osmate2 tercinto ngan kengkawan2 sume la... pejam celik.. pejam celik da 2011 kan. cepat betol masa berlalu.. rase nyer baru semalam aku sambot tahun 2010.. x sangka masa berlalu begitu pantas..

1 januari 2011

tepat detik kol 12:00am 1 januari 2011 masa tu la saat2 yg di nantikan oleh sume org kat dunia neh.. memasing tggu saat tok menyambut thn baru sambil2 melihat keindahan percikan bunga api di langit.. mmg indah klu dapat menyaksikan beramai2.. tp bagi aku cukup la sekadar menyaksikan percikan bunga api tu di tv.. bukan x de semangat nak sambot thn baru tp aku rase lebih santai lepak kat umah je..

1 januari 2011

tahun baru datang lagi... bile tahun baru bermakna aku akan tutup buku lame buka buku baru... nak x nak terpaksa la aku tutup rapat2 rentetan cerita di tahun 2010.. suka.. duka.. pahit.. manis.. sepanjang tahun itu akan ku simpan di lipatan memori supaya ianya dapat menjadikan sempadan buat aku di tahun baru..

1 januari 2011

bile tahun baru sume org bercerita pasal azam baru.. sana sini tanye "ehh ape azam tahun baru ko?.. azam tahun lepas da tercapai ke sume nye?" aku berani kerat jari la klu x de org tanya pasal azam thn baru. hehehehe.. part neh paling aku geli hati.. mmg lucu gile ahhh.. kengkadang leh tergelak sengsoang bile pikir pasal azam tahun baru.. aku pon x terlepas gak dr bertanya soalan yg sama... bagi aku azam tahun baru tu same jek.. yg pelik nye bile kite berazam knp kite perlu tggu tahun baru.. knp x pada hari2 biasa?.. tepok dada tanya pada diri sendiri.. anda buat anda dapat.. huhu..

1 januari 2011

azam tahun baru aku?.. aku?.. emmm... mmg susah punya azam.. bukan susah aper.. bukan x penah berazam.. bukan x penah tercapai azam tu.. tp bagi tahun 2011 neh boleh x aku x nak de azam... klu x leh x pe la.. aku kurang kan azam yg pernah ader pada tahun2 sebelom nya.. dari 10 myb 3 je ke.. leh kan dr x de langsung...

1 januari 2011

berakhirnya 2010 bukan bermakna pengakhiran hidup aku... 2011 pula bukan lah permulaan cerita aku.. tp ia adalah kesinambungan helaian nafas yg masih menghirup udara di bumi tuhan ini... sesungguh nya aku benar2 bersyukur kepada pencipta aku kerana sudi meminjamkan hak nya kepada aku untuk terus berjuang di bumi Nya..

perjalanan hidup ku masih jauh.. masih lagi merintih kepada tuhan semoga tetapkan iman ku.. bukakan pintu hati ku.. permudah kan urusan ku.. memberi taufik dan hidayah kepada ku... segala2nya aku memohon pada Dia untuk aku terus berada di jalan lurus Nya.. sesungguhnya Aku bersaksi tiada tuhan yang disembah melain Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah...

No comments:

Post a Comment