corat coret

bingkisan dari secebis hati melahirkan 1001 kata-kata ~ kata-kata yg tidak bisa di ungkapkan ~ ku biarkan kata-kata itu terluah disini mewakili perasaan sendiri







Thursday

adussssss....


OMG!!!...

berat aku nek lagik.... haishhhh... cam ne la leh jd cam neh. penat aku diet siang malam tau. [diet ke?].. hamik kau.. tekezut x bile ko timbang td wakai cik adik yg cumel?.. x caye kan.. asal leh jadi cam tu?.. tang mana silap dia? aku rase la timbang tu yg weng kot.. sll nyer bile aku timbang x penah jd cam tu [cari alasan ].. usaha lagik weiii.. diet..diet..diet.. [bak kata osmate aku da jemu da dgr ayat nak diet tu tp x kurus2 gak.. haishhh.. osmate x sapot betoi la..]



cube koang bayangkan bile aku kurus cam kat lam gambo neh.. agak cute kan bile da kurus [skrg pon cute gak tp x bape la sgt]

walaweiii aku de sikit tips tok kite kongsikan bersama. harap2 leh menjadi la diet aku pas neh..

~tips pertama~

Sediakan senarai makanan anda setiap hari dengan jumlah kalori sekali. Masuk sini untuk check kalori makanan anda.

2. Sebelum makan, haruslah minum terlebih dahulu supaya anda tak makan dengan banyaknya. ahaha.

3. Lebihkan sup daripada nasi kerana kalori dalam sup lebih rendah.

4. Kurangkan atau elakkan terus minuman berkalori seperti soda atau teh manis

5. Banyakkan makan sayur-sayuran semasa makan tengahari.


~tips kedua~

Sediakan jampi aka motovasi supaya anda setia dengan apa yang anda sedang lakukan.


”Saya tahu saya sangat cantik apabila saya kurus”. heh! Tak salah bagi anda untuk memuji diri sendiri dan bagi saya, pujian merupakan pembakar semangat untuk berusaha lebih keras. ahaha. fikir-fikirkan lah yer!


~tips ke tiga~

Exercise bersama Orang Tersayang


Nampak agak pelik bukan tetapi pernah tak anda ternampak apabila berjogging petang pastinya ada sepasang suami isteri yang berlari bersama – sama? Sebenarnya berjogging berdua lebih cepat membakar lemak kerana ”apabila bersama insan tersayang, kadang-kadang masa yang berlalu terasa baru sekejap”.

[woo.. mn nak cr org yg tersayang tok joging ngan aku neh?] hehehe..








selamat mencuba ye kengkawan :p

No comments:

Post a Comment