corat coret

bingkisan dari secebis hati melahirkan 1001 kata-kata ~ kata-kata yg tidak bisa di ungkapkan ~ ku biarkan kata-kata itu terluah disini mewakili perasaan sendiri







Friday

noNa

alhamdulillah ari ni da masuk hari ke 12 bagi umat islam menunaikan ibadah puasa
alhamdulillah kerana sehingga hari ini aku masih lagi berpuasa
harap2 tahun neh dapat la aku berpuasa penuh
tp apakah aku akan dapat berpuasa selama sebulan atau mendapat cuti dari Tuhan?
oooohhhh tidak!!!..
jika cuti itu telah di luluskan maka terpaksa la aku bercuti
harap2 klu dpt cuti nnt biar la 2-3 hari jek.. baki cuti tu nnt postponed bulan depan lak
[buleh dak cam tu?]
errrr.. apa yg aku da merepak meraban nehh???

rasa nya n3 neh bukan nak cite pasal cuti2 aku tu tp aku nak cite pasal aku da memborong..
memborong sakan kat jualan gudang hari raya presint 2, putrajaya
tiap2 tahun mesti KPDNKK akan adakan jualan sempena nak raya
murah x murah la.. kn pandai pilih baru jumpa yg murah
tahun lepas aku beli HP
tahun neh aku borong mende len plak
bile sebot borong mst bende tu murah kan
mmg murah la lam 2-3 hingget
mana nak dapat klu kat kedai bese
at least leh menjimatkan wet mak aku nnt ^_^

okey
ce tgk gambo neh apa yg aku beli td

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


tadaaaaaaaaaaa



NONA
ketupat/ ketupat palas/lemang/sos tiram/teh halia


ini la barang2 yang aku borong ngan osmate aku jap td
[macam kat kg x de jual mende ni kan]
bukan men meriah lagi nak sambot raya
siap da beli ketupat, nampak nau excited nak raya
hehehehehe
barang2 tu sume osmate aku nyer
aku nyer ketupat kat bawah ni ha
ce tengok kat bwh ni

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

^_^


haa.. yang ni baru aku nyer ketupat
yang lam kotak tu aku borong sume
alang2 murah aku beli smpi 15 bungkus
almaklumla raya tahun neh sedara mara aku bekumpul kat kampong
cam ni la klu family ramai
klu aku beli sikit nnt cam x cukup lak
bak kata org biar lebih jangan x cukup
hehehhehehe


oopppsssss!!!
10 bungkus aku beli tok umah embah [nenek aku la]
5 bungkus lagi aku beli tok umah mak aku [umah aku la tu]
aku neh ada 2 umah
satu kampong satu lagi umah mak aku
[seb bek x kawen gi klu x mst kn beli tok umah mak mertua sikit]
klu aku beli pe2 barang aku kene beli tok 2 buah rumah
supaya adil dan saksama walaupon jumlah nyer x sama
sbb umah embah aku tetamu dia lebih ramai dr umah mak aku
so umah mak aku tu klu x de kueh raye pon x pe
sbb kawan2 mak aku automatik akan gi beraya kat umah embah aku
[termasuk la kengkawan aku]
kecuali sedara mara blah BAPAK aku yang neh mmg wajib dtg umah mak

hehehhee
x sabo nak raye









nota kaki cagu : jempot ahh beraya kat umah.. leh rase ketupat made in putrajaya neh :p







No comments:

Post a Comment