corat coret

bingkisan dari secebis hati melahirkan 1001 kata-kata ~ kata-kata yg tidak bisa di ungkapkan ~ ku biarkan kata-kata itu terluah disini mewakili perasaan sendiri







Wednesday

rindu

emmm... rasenyer dah lame aku x update blog ni.. ehh!!.. bukan x update la tp bile nak publish post jek termasuk draf... [leh caye ker?] heheheh... kali ni aku akan publish kan gak.. x lalu dah nak tgk draf yg melamba-lambak tu.. [melambak la sgt kan hahahahha]..

pejam celik.. pejam celik... sedar x sedar... dah masuk mggu ke 3 kite dalam bulan januari.. hanya ada seminggu jek lagi kite akan melangkau ke bulan februari... maknanyer hari tu semakin hampir... yes!!.. i like...

yeah.. yeah!!.. leh balik kg.. lame tol aku x jenguk2.. ninjau2.. jeling2 kg aku tu.. cam ne la rupenyer skrg neh kan.. yg paling penting sekali windu sgt2 nak balik umah mak... windu nak makan masakan bapak.. [laparkan daging masak kari.. glupp... sedap gile klu bapak aku masak.. mau tambah 3 pinggan nasi] aku rase aku last lek kg hr tu klu x silap la pas raye bulan 9 thn lepas.. ce kire.. ce kire... bape bulan aku x balik.. OMG 4 bulan da... mane la x bising mak bapak aku kan... ada anak yg x reti2 nak balik kampong cam aku neh... sowi mak bukan niat membawa diri [cewah] tapi ader urusan yg harus diselesai.. kui..kui..kui...

"x pe mak ngan bapak tggu jek adik lek mggu depan ye.. x yah wisau adik da beli tiket da pon.. jgn lupe jempot adik kat medan gopeng.." klu aku x bagi tau cam tu kat doang alamat 18x le doang coll soh balik kg.. sikit2 bapak coll... ayat nyer mesti cam ni "kamu x balik ke dik? bile kamu nak balik? balik le mcm2 nak dibeli ni.. bapak nak TV nak masuk ASTRO klu kamu x balik cam ne nak beli... kamu jgn balik lambat sgt..." x pon ayat dia mcm ni "bile kamu nak balik mak kamu tu ajak pg kelantan... nak tgk menantu.. x senang duduk dah tu.." hehehe.. lucu2 klu di pikir2 kan.. bile aku coll mak tanye pasal bende2 tu mst mak ckp... "kamu mcm x kenal bapak kamu tu.. dia yg x senang duduk sebenarnyer"

hehehehe... sian kat doang agak nyer da windu sgt kot nak dgr aku membebel2 kat umah tu.. da lame x de org nak komen2 pasal umah dorang.. pasal kebun bapak yg x semegah... tentang baju2 yg mak jait besepah2.. ngan umah yg x bape nak kemas [sbb bapak aku suke wat sampah]... tambah lak ngan sepah nyer bilik abang A.K.A jadi stor sementara skrg neh.. aku pon da x sabo nak membebel2 sampai sume org kat lam umah tu senyap sbb x tahan dgr suara aku becakap x renti2...

macam2 plan aku nak wat mase lek kg nnt.. nak gi kedai bunga... nak ajak mak gi cari baju raye.. bapak lak nak tv.. bab tv nih aku penin sikit... kate nyer nak tv yg leh lekat2 kat dinding.... aduyai seb bek leh wat bincang ngan bapak.. aku cakap le klu men lekat2 kat dinding nnt dinding rosak.. da x cantik dinding tu nnt.. seb bek makan di pujuk... aku lak mulut celupar leh lak ofer tv LED 42" kat dia.. menagih smpi ke sudah le klu aku x belikan... aku ingat tv LED nih leh beli timbang kati.. upernye kutip wet syiling yg tumpah kat lebuh raya PLUS semalam pon lom tentu leh beli... penin [kene cari idea tok x yah beli tv memahe ni]

tinggg!!!!.. idea da mari... malas le nak renew lesen ari neh... renew pas raye cine le.. x de le kene pakse bawak kete kat kg.. pastu mst x jd gi mn2.. pastu x de le org soh gi beli tv.. yes idea2... erkk... tp cam la doang x leh drive kan... emmmm x pe la beserah je la kat kg nnt.. huhu... yg penting lek kg lu... jumpe kat kg yer... ^______^

No comments:

Post a Comment