corat coret

bingkisan dari secebis hati melahirkan 1001 kata-kata ~ kata-kata yg tidak bisa di ungkapkan ~ ku biarkan kata-kata itu terluah disini mewakili perasaan sendiri







Wednesday

sekadar melepaskan geram~

cukup la dulu aku da buat mak menangis
menangis kerna kenakalan aku semasa di bangku sekolah
cukup sekali tu jek aku buat
x kan ada yg ke dua kali.

ari neh ko plak wat mak aku menangis...
bukan hari neh jek.. tp ari2 yg lepas
sering kali kau biar dia menangis
walaupon aku x nampak titisan air mata dia tp aku tau hati dia da di banjiri dgn air mata
berapa kali kau nak luka kan hati dia??

plz la...
x kan itu pon aku nak kene ajar cam ne nak jaga hati mak
nak kate ko neh x pandai jaga hati org tua, x gak
cube la fikir sikit tindakan ko tu da melampau sgt
apa yg da ko buat tu da menyinggong perasaan dia
kau tau x??

ko mst x tau kan sbb ko da kemaruk sgt..
kemaruk nak cari syurga kan??
mana nak dtg nyer syurga klu mak ko sndr x redha
klu jln yg ko pilih tu jln yg betol x kan ada org yg marah
banyak lagi cara klu ko rase nak gi syurga
yg penting ko jangan derhaka ngan org tua ko sendiri
syurga tu kan d telapak kaki ibu
aku rase ko lebih arif ttg neh

kau bukan budak2 lagi yg harus aku bebelkan
klu aku bersuara kau kate aku x setaraf
perbezaan umpama langit dgn bumi
x layak memberi nasihat kat kau
tp layak ke org seperti kau yg ilmu penuh di dada
menyakitkan hati mak aku??
layak ker??
ko sape nak sakitkan hati mak aku??

aku harap jgn pernah sesekali ko nak ikotkan perasaan
cuba la buat keputusan pikir dulu dgn kepala hotak ko tu
tuhan bagi akal pikir bukan menyusahkan org
tp klu ko nekad dgn keputusan ko
aku x jamin yg ko akan jd sebatangkara kat dunia neh

INGAT!! sekali lagi ko bg mak aku menangis
tau la aku nak wat pe ngan ko..













nota kaki cagu ~~ sakit hati aku tgk mak aku sedih..
aku syg mak aku tau..
dushh.. dushhh.. [aku tumbuk muke ko]
puas hati aku.. huh




No comments:

Post a Comment